introducció… Documental L’impuls

Per totes aquelles persones que encara no ens coneixeu,

o les que heu escoltat parlar de Ruka, la seva peculiar pedagogia o bé la mirada de les seves acompanyants i voleu saber-ne més de primera mà…

us deixem un BREU VÍDEO on intentem acostar-vos el projecte!

Estem molt agraïdes a totes les persones que ens estan donant un cop de mà, il·lusió i energia per a que al setembre l’espai de criança sigui tota una realitat!

– Gràcies Clara i Oriol per aquest tastet! –

Camp de treball 30/6/2018

A continuació teniu un tastet del procés d’obres i la Jornada de camp de treball de dissabte passat a l’espai de criança!

webLocal1

 

IMG-20180630-WA0028

 

webLocal3

IMG-20180630-WA0028

Moltíssimes gràcies a totes i tots,

infinitament agraïdes i contentes de ser xarxa

 

Vols saber-ne més? T’esperem el 9 i 12 de juliol durant les Portes Obertes!

IMG-20180630-WA0010 (1)

“Tots som responsables de l’educació dels infants que es crien en el nostre entorn, i tots, cada un des del seu lloc en la societat, han de reprendre el seu paper i ensenyar a viure”. – J. A. Marina –

Catherine L’ecuyer

“Los niños están acostumbrados a tenerlo todo antes de desearlo y sin esfuerzo. […] Necesitan más que nunca acostumbrarse pacientemente mirando cómo se arrastra un caracol, observando cómo una flor crece, cómo una gota de lluvia rebala por el cuerpo de un ciempiés peludo, viendo aparecer un brote, regando las plantas, recogiendo las setas con agradecimiento y dando de comer a los pájaros. Los niños deben aprender a levantar la vista hacia el cielo de vez en cuando, como lo hacíamos nosotros cuando nos tumbábanos en la hierba que nos «picaba» y nos hacía cosquillas detrás de las piernas y de las orejas y nos imaginábamos que las nubes tenían forma de dinosaurios y de conejos. Los niños deben volver al bosque al que íbamos nosotros de pequeños, subirse a los árboles y esconderse detrás de los helechos. “

– Cita del llibre Otra educación ya es posible, una introducción a las pedagogías alternativas. Almudena García –

 

 

Per a conèixer millor aquesta autora (entra aquí!) i trobaràs reflexions i idees sobre la importància de l’aprenentatge vivencial, el desig d’aprendre, créixer i explorar, etc.  Recollides en un dels seus artícles anomenat “Toca, observa, olora, sent“.

 

Un día en una escuela rural

¿Cómo es un día en una escuela rural? Algunas de sus características principales, como trabajar en grupos pequeños, la mezcla de edades o el contacto con el entorno natural son hoy reivindicadas por quienes persiguen un verdadero cambio en las escuelas. Si además sus docentes han llevado a cabo una profunda reflexión sobre los fines de la educación y las diferentes metodologías, el resultado es tan inspirador como el que las responsables del Centro Rural Agrupado Antía Cal han compartido en este artículo.